søg her:
XpDetail Online

Udvikling - Debat, forslag og spørgsmål

Har du spørgsmål til os ris eller ros?, så stil dem her, vi besvarer alle spørgsmål.

smilingdanmark

Har du en kommentar eller en kritik, så bliver du spurgt om du vil være anonym og det lover vi en whistleblower hvis det ønskes

smilingdanmark


Udvikling
20-02-2020
Peter Skjold Mogensen

Store udfordringer for den fysiske butik  

Detailmarkedet er i en rivende udvikling. Forbrugerne stiller stadig større krav til butikkerne, samtidig med, at de i stigende grad vælger at handle på Internettet. En udvikling der sætter de fysiske butikker under pres.

For at overleve på detailmarkedet, er det vigtigt, at butikkerne sætter sig ind i de mekanismer, der grundlæggende påvirker detailhandlens udvikling. Det er derfor nødvendigt, at se nærmere på den rivende digitale udvikling og forbrugernes købsadfærd. 

Helsingør Svingelport udvikling
Helsingør indre by skal tilføres større udvalgsbutikker ved udvikling af Svingelport.

”Den digitale udvikling omhandler først og fremmest muligheden for, at forbrugeren kan søge informationer og foretage sine indkøb gennem internettet. En udvikling der kan siges, at være i diametral modsætning til den traditionelle fysiske butik. Forbrugernes adfærd peger samtidig i retningen af, at de efterspørger muligheden for at kunne foretage sine indkøb nemt og bekvemt – og gerne til lave priser. En forbrugeradfærd, der samtidig underbygger online handel, da online butikkerne gennem et lavere omkostningsniveau, ofte har mulighed for at tilbyde lavere priser end den fysiske butik. Spørgsmålet er, hvordan den fysiske butik skal reagere på denne udvikling,” forklarer Peter Skjold Mogensen, Lektor i detailhandel på CPH Business.

Han mener, at der formentlig vil være to mulige svar på dette spørgsmål. ”Det nemme vil være, at der på sigt ikke er et fundament for den fysiske butik – som dermed må se sig slået af digitalisering og forbrugernes ændrede adfærd. Den anden og mere realistiske mulighed er, at de fysiske butikker i højere grad skal følge med udviklingen og dermed indretter sig efter forholdene.”

Omnichannel

Helsingør Svingelport udvikling
Omnichannel globale detailhandelsløsninger

Hvis man tror den sidste løsning, betyder det, ifølge Peter Skjold Mogensen, at butikkerne skal være opmærksomme på hvad der differentierer den fysiske butik i forhold til online butikken – nemlig kundeoplevelsen. Med dette menes, at forbrugeren opnår en unik købsoplevelse gennem hele indkøbsprocessen – helt fra informationssøgning til køb af produktet. Der kan i den forbindelse tales om Customer journey. Det betyder at forbrugeren føres gennem hele indkøbsprocessen, hvor succeskriteriet er at forbrugeren ender med en fornemmelse af en optimal købsproces, der havde et individuelt hensyn. I forhold til Customer journey er det derfor nærliggende at inddrage Omnichannel.

”Omnichannel, handler om at kunne tilbyde kunden en købsproces på tværs af forskellige platforme, som både kan være online i form at webshops og sociale medier eller offline i form af fysiske butikker. Der kan f.eks. være tale om situationer, hvor kunden søger informationer og bestiller et produkt online for derefter at afhente i en fysisk butik. Eller at forbrugeren får præsenteret et produkt i den fysiske butik og efterfølgende får det sendt direkte til privatadressen,” siger Peter Skjold Mogensen.

Fokus på købsoplevelsen

Helsingør Svingelport udvikling
Den fysiske butik skal tilbyde unikke indkøbsoplevelser og være ét og fuld integreret med internettet

Ud over inddragelse af digitaliseringen, kan den fysiske butik tilbyde unikke købsoplevelser.
Dette kan bl.a. være gennem øget fokus på produktpræsentation og en personlig service, som ikke kan tilbydes i onlinebutikkerne.

Udfordringen er dog, at service og produktpræsentation ofte betyder højere omkostninger, hvilket kan påvirke butikkens prisniveau og dermed også konkurrenceevnen.
Den fysiske butik står derfor overfor store udfordringer i forhold til at fastholde sin eksistens og samtidig sikre butikkens drift fremadrettet.
En udfordring der ofte klares bedst af de større butikskæder, der gennem stordrift og effektivisering, er bedre gearet til vækst.

Helsingør Svingelport udvikling
Din forretning er total integreret med den iphone der går forbi

”Hvordan detailmarkedet kommer til at se ud i fremtiden, afhænger i høj grad af forbrugernes adfærd og butikkernes evne til at tilpasse sig markedet. Der er nok ingen tvivl om, at de fysiske butikker der kommer til at klare sig bedst, er dem som følger med udviklingen og implementerer digitaliseringen for at skabe unikke kundeoplevelser,” slutter Peter Skjold Mogensen.  Lektor i detailhandel på CPH Business

Se også:  Helsingør er et digitalt U-land  og detailhandlen er digitale analfabeter.

Når nogen går forbi din forretning har du via Google/geocatch mulighed for at sende reklame til lige den-de Mobiltelefoner der går forbi din forretning i dette øjeblik. en dygtig udvikler kan også segmentere det kundesegment der ejer mobilen og målrette den reklame du sender til alder - mand - kvinde adresse og forbrugsmønster - det den potientielle kunde har søgt på internettet de sidste 6 dage (er lige her i den fysiske forretning hun nu går forbi)

Baggrundsfoto er "lånt" af:
Hedegaard Ure Og Smykker
Stürupsplads 1, (1 sal Helsingør Bycenter)
DK - 3000 Helsingør


.
. Fb Se også  kommenter Coments    Print ArtikelPrint    Skriv ArtikelSkriv

FAQ Udvikling SupportPage: 2
1 [2] 3 4 >
31-03-2022


Digital Korruption - RUSLAND ?
Også i Helsingør Kommune udøves DIGITAL KORRUPTION for at opnå magt.....
Udvikling Digital Korruption - RUSLAND ?

30-03-2022


CO2 Emissionsfri PTX energi er mulig HVIS.....
Hvis kul, olie og gas inden 2050 skal erstattes af Power to x og grøn Vindmølle energi, skal vi etablere 15-20 gange flere og langt større vindmølleparker....
Udvikling CO2 Emissionsfri PTX energi er mulig HVIS.....

09-03-2022


Er MÆRSK og POWER TO X udvikling Danmark´s redning
Der er intet der styrker sammenholdet som en fælles fjende ? - Det var også det fremtrædende budskab efter drøftelser mellem den Danske og Norges statsminister og efterfølgende pressemøde i dag den 9. Marts 22 kl 13:30....
Udvikling Er MÆRSK og POWER TO X udvikling Danmark´s redning

17-04-2021


Helsingør Kommune har opløst Visitnordsjælland
Turistindustrien i Helsingør Kommune lider voldsomt efter Bennedikte Kiær og Anette Sørensen er blevet uvenner.....
Udvikling Helsingør Kommune har opløst Visitnordsjælland

24-10-2020


WORLD’S LEADING POWER SYSTEM OPERATORS LAUNCH GLOBAL CONSORTIUM
MÆRSK er nu allerede gået ind, og sammen med Ørsted og Haldor Topsø vil de lægge sig i front for det Danske Energinet med Bunkers aktivitet i Helsingør....
Udvikling WORLD’S LEADING POWER SYSTEM OPERATORS LAUNCH GLOBAL CONSORTIUM

13-09-2020


Power To X og Danmarks fremtid
Power To X - Danmarks guldæg Power-to-X (PtX) bliver et afgørende element i omstillingen fra fossile brændsler.....
Udvikling Power To X og Danmarks fremtid

03-09-2020


Gigantisk virksomhedsflugt venter Helsingør
Så er Helsingør Kommune igen på vilde afveje for skatteborgernes penge!....
Udvikling Gigantisk virksomhedsflugt venter Helsingør

25-06-2020


Helsingør ude i nye vilde planer for skatteborgernes penge.
Vi erindrer Biogas eventyret der kostede skatteborgerne over 400 Mio. - - se på det spritnye Flisfyr som koster skatteborgerne over 1 Mia, - Biogasfyret producerede aldrig en eneste km3 Gas og det nye flisfyr kommer aldrig til at producere en eneste MWH.??....
Udvikling Helsingør ude i nye vilde planer for skatteborgernes penge.

23-03-2020


Det er lidt for sent at udvise Erhvervsvenlighed
Det er MEGET sent du nu tænker på erhvervslivet.? - - Måske for sent. - jeg er bange for Helsingør Kommune taber Titusindvis af arbejdspladser allerede de kommende måneder....
Udvikling Det er lidt for sent at udvise Erhvervsvenlighed

10-03-2020


Helsingør erhvervsvenlighed 2019 fra Dansk Industri
Hvorfor forholder du dig ikke til Di´s erhvervsundersøgelse ? -den er retvisende og den forholder vi andre os til. - - er du betrykket ved Helsingør erhvervsvenlighed,? - det bør borgmesteren nemlig være.....
Udvikling Helsingør erhvervsvenlighed 2019 fra Dansk Industri

19-02-2020


Borgmesteren sælger Helsingør´s eneste mulighed for udvikling
Den Radikale Christian Holm Donatzky´s dræbende ide om uddannelsesinstitutioner i indre by dukker nu op igen. Donatzky udnytter Borgmesterens svage punkt og afpresser Borgmesteren ved mediekorruption.....
Udvikling Borgmesteren sælger Helsingør´s eneste mulighed for udvikling

31-01-2020


ÅBENHED OG DIGITALISERING MODVIRKER DIGITAL KORRUPTION
Vi har nu tre gange inden for et år, set kommunen og specielt det borgmæsterbærende parti og Borgmesteren selv ligger under for for den samme gruppe som nu står bag tidligere massive mediepres....
Udvikling ÅBENHED OG DIGITALISERING MODVIRKER DIGITAL KORRUPTION

27-12-2019


HELSINGØR ER ET IT MØRKELAND DER I DEN GRAD SKAL OPGRADERES.
Helsingør satser på kultur og turisme, men har KUN EN internet portal og det er kommunens officielle, som ikke burde være en reklamesøjle,(jeg skal skynde mig at sige at det er fint så længe vi ikke har andre) men der bør være andre der er stærkere på det område. Turistkontoret er nedlagt og hedder ....
Udvikling HELSINGØR ER ET IT MØRKELAND DER I DEN GRAD SKAL OPGRADERES.

22-12-2019


Den blåfinnede tun tilbage i Øresund
Stimer af kæmpefisk har i stigende grad Skagen om styrbord. Den blåfinnede tun er efter årtiers fravær i stor stil vendt tilbage for at jage sildefisk og makreller i Øresund, til sportsfiskernes store glæde....
Udvikling Den blåfinnede tun tilbage i Øresund